Ortadoğu’da ve Hürmüz Boğazı’nda tansiyon ABD ve İran’ın karşılıklı atılımlarıyla tekrar yükseldi. İran İhtilal Muhafızları Ordusu (IRGC) Donanması, ABD’ye ilişkin ticari bir konteyner gemisini seyir füzesiyle vurduğunu duyurarak bölgedeki askeri tansiyonu tepeye taşıdı.
“AMERİKAN-SİYONİST MALI” GEMİYE SEYİR FÜZESİ
İran İhtilal Muhafızları Ordusu tarafından yapılan resmi açıklamada, Hürmüz Boğazı yakınlarında ABD’ye ilişkin Panama bayraklı MSC Sariska (bazı kaynaklarda MSC Sariska V) isimli konteyner gemisinin seyir füzeleriyle amaç alındığı bildirildi. IRGC, amaç alınan bu gemiyi “Amerikan-Siyonist malı” olarak nitelendirdi. Taarruz sonrası gemide meydana gelen hasarın boyutu ve mürettebatın sıhhat durumu hakkında ise şimdi net bir bilgi paylaşılmadı.
ABD SALDIRISINA MİSİLLEME YAPILDI
IRGC Donanması, gerçekleştirdiği bu tehlikeli operasyonun bir neden-sonuç bağlantısı barındırdığını belirtti. Yapılan açıklamada, füze saldırısının, Umman Denizi’nde İran’a ilişkin Lian Star gemisine yönelik gerçekleştirilen ABD askeri saldırısına bir “misilleme” olduğu kaydedildi. İran kanadı, bölgedeki rastgele bir ABD agresifliğinin bundan sonra çok daha “kararlı ve sert bir cevapla karşılanacağı” konusunda da açık bir ihtarda bulundu.
UKMTO SALDIRIYI DOĞRULAMIŞTI
İran’ın üstlendiği bu sıcak gelişme öncesinde, bölgedeki deniz güvenliğini takip eden Birleşik Krallık Deniz Ticaret Operasyonları (UKMTO) da bir rapor yayınlamıştı. UKMTO, Irak’ın güneyinde yer alan kıymetli liman kenti Umm Qasr’ın yaklaşık 40 deniz mili güneydoğusunda bir ticari geminin vurulduğunu milletlerarası kamuoyuna bildirmişti. İran’ın açıklamasıyla birlikte, vurulan o geminin MSC Sariska olduğu mutlaklaşmış oldu.
Kaynak: Son Dakika

